ارغوان بردو


تعداد بحث های ایجاد شده: 78
امتیاز بحث های ایجاد شده: 245

تعداد بازدید: 376
امتیاز بحث: 3

بدن‌سازي زنان ايراني
1389/11/01

 عکس    همه چيز درباره بدن‌سازي زنان ايراني
بدن‌سازي نه تنها بدن زن را مردانه نمي‌کند بلکه به بدن فرمت دخترانه‌تري مي‌دهد. اشتباه زنان در اين است که بدن‌سازان زن را…

ورزش بدن‌سازي امروزه يکي از پر طرفدارترين ورزش‌هاي جهان است و مردان زيادي به اين رشته ورزشي علاقه‌مند هستند. طبق آمارهاي رسمي فدراسيون جهاني بدن‌سازي؛ در حال حاظر بدن‌سازي بيشترين ورزشکار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهاي رزمي به علت گستردگي فراوان در جنوب شرق آسيا و فوتبال رتبه‌هاي دوم و سوم را در اختيار دارند.

اما سوالات عمده‌اي که معمولا براي خانم‌ها مطرح مي‌شود بدين قرار است:

آيا ورزش بدن‌سازي همانطور که براي مردان مفيد است براي زنان نيز مفيد است؟
آيا زنان در صورت پرداختن به بدن‌سازي داراي بدني عضلاني، تفکيکي و در يک کلام مردانه مي‌شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثير قرار مي‌گيرد؟
آيا اين ورزش خطري از لحاظ فيزيولوژي و آناتومتيک براي زنان ندارد؟

در پاسخ به سوال اول بايد گفت فلسفه هر ورزشي وراي قهرماني و کسب افتخار براي مردان و زنان داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربي اضافي، توانايي بدني مطلوب در مواقع بحران و کسب مهارت‌هاي خاص بدني با تکيه بر تمرينات مکرر است. بايد گفت که بدن‌سازي ورزشي است که موارد فوق را با تضمين کامل به ورزشکار خود ارايه مي‌دهد. اين ورزش علاوه بر سوزاندن سريع و سبک چربي‌هاي اضافه بدن، اندام شما را کاملا موزون و هماهنگ کرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق‌العاده‌اي مي‌دهد که مي‌توانيد آن را در تمامي بدن‌سازان در سطوح مختلف ببينيد.

آمار وحشتناکي که از پوکي استخوان، روماتيسم مفصلي و … در زنان ايراني مؤيد اين نکته است که اپيدمي خطرناکي ناشي از کم‌تحرکي در بين زنان در حال شيوع است که تنها را آن تحرک بيشتر در قالب ورزش‌هايي مثل ايروبيک و بدن‌سازي است.

در پاسخ به سوال دوم بايد گفت که بدن‌سازي نه تنها بدن زن را مردانه نمي‌کند بلکه به بدن فرمت دخترانه‌تري مي‌دهد. اشتباه زنان در اين است که بدن‌سازان زن را قهرمانان استروئيدي مي‌پندارند که داراي بدن‌هايي مردانه و خشن هستند اما واقعيت اين است که تمام مدل‌هاي روز دنيا مثل هنرپيشه‌هاي هاليوود و خوانندگان زن مطرح جهان که بدن متناسب آنها آرزوي هر زني مي‌تواند باشد، بدن‌سازي و ايروبيک را در سرلوحه برنامه‌هاي روزمره خود قرار داده‌اند.

اما اين مطلب از نظر علمي هم ثابت مي‌شود.
عضلاني شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست که هر قدر ميزان تمرينات شديد بدني را افزايش دهند ميزان ترشح و توليد اين هورمون در بدن‌شان افزايش يافته در نتيجه بدن‌شان عضلاني‌تر و خشن‌تر مي‌شود؛

اما در بدن زن مقدار اين هورمون فوق‌العاده کم است و افزايش فعاليت بدن تاثير خاصي بر روي ميزان ترشح اين هورمون در بدن ندارد. در نتيجه در صورتي که قرص‌ها و مواد تزريقي حاوي تستترن مصرف نشود {مثل کاري که زنان بدن‌ساز حرفه‌اي انجام مي‌دهند يعني تزريق تستترن به بدن} ما به هيچ وجه شاهد بدني با فرمت مردانه نخواهيم بود بلکه:

تاثير بدن‌سازي بر عضلات زنان تنها سفت‌شدن و آب‌شدن چربي‌هاي دور عضلات است که خود از افتادگي عضله جلوگيري کرده و فورمت منسجم، محکم و استيل فوق‌العاده دخترانه و منسجمي را به فرد مي‌دهد.

در خصوص سوال سوم هم بايد گفت دقيقا اين سوال براي مردان هم مطرح است و برنامه‌ريزي ورزشي و تغذيه يکي از مهم‌ترين نکات بدن‌سازي است که مي‌بايد به آن توجه خاص شود.
مثل هميشه توصيه اصلي مشاوره با مربيان مجرب بدن‌سازي و متخصصين تغذيه است.



نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
ونوس ؟؟؟ (1389/12/19 20:28:31)
عجب ..............پس آقايون چطور ورزش ميکنن؟آقايون يه دمبل  دست بگيرين چند روز بستري ميشن چه برسه که با تردميل کار کنن


ريحانه جيگر... (1389/11/04 21:26:30)
حالا بذار يه چي بگم..اون روز يکي با چادر گيتار ميزد....


?منصور? ♣♣♣ (1389/11/02 9:12:55)
jalebe


مريم ... (1389/11/01 21:17:57)

 

کجاي کاري فرهادخان....تو شهر ما تو پارک ها خانوما با چادر ورزش و نرمش ميکنند....

مرسي ارغوان جون...+



.... ... (1389/11/01 19:29:39)
جدا خانما با شلوار جين و مانتو ورزش ميکنن؟


ارغوان بردو (1389/11/01 19:23:56)
mehrdad joon man ke majbooret nakardam mosbat bedi,goftam age khoshet oomad az bahsam mosbat bede.
merci azizaaaaaaaaaaaaaaam
taze mage hatman bayad ax bashe, yekam vaght bezar bekhoon


مهرداد س (1389/11/01 19:14:59)
baba pas koo aks. titresh ye joori bood goftam chi hast. arghavan emtiyaz manfi bedam?


 1  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM